О нас

ОКИН ФЭСИЛИТЫ является специалистом в предоставлении услуг интегрированного фэсилити менеджмента (IFMS), в рамках которого предоставляются услуги по техническому обслуживанию(hard services), такие как обслуживание и ремонт зданий, энергетический менеджмент, ревизия технического оборудования и поддержка административных услуг (soft services) – услуги охраны и безопасности, почтовые услуги и услуги ресепции, имплементация системы Нelpdesk, внешняя и внутрення уборка и прочие вспомогательные услуги. ОКИН ФЭСИЛИТЫ постоянно совершенствует свои услуги, использует в работе новые разработки и инновации, уникальные know-how, чтобы предложить их своим клиентам. Много новых разработок и объектов появляется в том числе и благодаря нашему членству в международном европейском альянсе ECS (European Customer Synergy), в обслуживании которого по всей Европе находится 9 тысяч объектов и более чем 6 миллионов квадратных метров помещений.

История компании

1993-1999: O.K. IN, a. s , акционерное общество.
В 1993 году была основано акционерное общество O.K. IN, a. s., которое возникло как совместное предприятие совместно с немецкой компанией Heinrich Nickel GmbH и чешской компанией Konstruktivа. С самого начала своей деятельности акционерное общество O.K. IN, a. s., занималось техническим обслуживанием преимущественно коммерческой недвижимости. В 1996 году, немецкий акционер получил контрольный пакет акций в O.K. IN, a. s., и присоединил O.K. IN, a. s. к концерну строительной корпорации VINCI.

1999-2002: O.K.IN., ООО.
В середине 1999 года тип общества сменился с акционерного на общество с ограниченной ответственностью. В это время общество O.K.IN. совместно с развитием фэсилити менеджмента в Чешской республике укрепляет своё положение на рынке фэсилити услуг в Чехии.

2002-2005: OKIN FACILITY CZ, ООО.
В декабре 2002 года генеральным директором компании становится Михал Йелинек, который определяет её новое направление. Кроме создания новой структуры компании, включая полную замену управленческого персонала, новый генеральный директор фокусирует деятельность компании на сфере предоставления комплексных услуг фэсилити менеджмента и использованию know-how в рамках корпорации VINCI. В середине 2003 года, общество получает новое название OKIN FACILITY CZ, s. r. o. 2003 год также ознаменовался началом работы на рынке Словакии, в виде открытия нового подразделения в г. Братиславе.
В 2004 году компания расширила портфолио своих услуг и начала предоставлять услуги в области BPO (Business Process Outsourcing/ аутсорсинг бизнесс процессов). Вместе с первым клиентом в этой области – одним из крупнейших мировых лидеров в области телекоммуникаций и интернет услуг- было создано новое подразделение OKIN OUTSOURCING.

2006: Смена владельца OKIN FACILITY CZ, ООО,
В 2006 году произошла смена владельца. Строительная корпорация VINCI приняла решение продать все свои дочерние предприятия в Европе, которые не занимались строительной деятельностью.
Приобрести компанию OKIN FACILITY CZ, ООО, было предложено существующему менеджменту, и OKIN FACILITY стала исключительно Чешской компанией.

2007: Акционерное общество OKIN GROUP, a. s. – партнёр для бизнеса в центральной и Восточной Европе
Менеджмент компании принимает решение об экспандии своих услуг на рынки Восточной и Центральной Европы. Для осуществления этих планов, компания принимает решение о переходе к холдинговой структуре управления и во второй половине 2007 года создаёт акционерное общество OKIN GROUP, a. s., которое объединяет под своим управлением все подразделения и дочерние предприятия группы ОКИН. В это же время, ООО OKIN FACILITY CZ, s. r. o. предоставляет услуги только в Чешской республике, а в других странах создаются подразделения, совместные и дочерние предприятия, объединённые корпоративным названием OKIN FACILITY.

Первым иностранным подразделением группы в июле 2007 года становится OKIN FACILITY UA в Украине.

С 2008 года – до настоящего времени: дальнейшее экспандия OKIN FACILITY в регионе CEE (центральная и Восточная Европа)
В 2008 году были основаны дочерние предприятия в Росии (OKIN FACILITY RU) и Болгарии (OKIN FACILITY BG). Следующим периодом динамичных событий в холдинге был 2011 год, в котором были основаны дочерние предприятия в Румынии (OKIN FACILITY RO) и Польше (OKIN FACILITY PL).

В 2013 году расширение холдинга продолжилось открытием дочернего предприятия в Сербии.

Integrated management system politics for download here.

Certificates:

OHSAS_18001_EN ISO_14001_EN

Наши клиенты

    • AHOLD
    • Ball
    • ČEZ
    • Honeywell
    • Hornbach
    • JTI
    • Komerční banka
    • Mondelez
    • Stop Shop
    • NIKE
    • Office Depot
    • Philip Morris
    • Unicredit

    Новости

    Все новости
    AHOLD
    Ball
    ČEZ
    Honeywell
    Hornbach
    JTI
    Komerční banka (CZ)

    Czech Republic,
    Société Générale group

    • FM and cleaning services for Prague and the South Bohemia region
    • OKIN already provided services for South Moravia
    • Cooperation with OKIN Facility started from 1st October 2015
    • Contract duration is set for 3 years with the option to extend the agreed terms for a further period
    • The network includes more than 150 branches
    • The total serviced area is 120 000 m²
    • OKIN’s current client Komerční banka issued a tender for a new FM & cleaning services provider due to the expiration of their old contract.
    • There were a few main reasons for OKIN‘s success in the tender:
      • Long term relationship with KB on all levels
      • Excellence in service delivery
      • OKIN’s ability to offer specially tailored solutions that exactly meet client‘s expectations in terms of organizational structure, management model, etc.
      • OKIN Facility offered the most innovative solutions compared to other participants
    • FM SERVICES:
    • Technical maintenance of buildings
    • Mandatory checks (revisions)
    • Assets supervision and technical administration
    • EH&S services
    • Other administrative support applicable to the banking sector
    • CLEANING SERVICES:
      • Exterior cleaning
      • Interior cleaning
      • Delivery and refill of sanitary material
    Mondelez (BG)
    • Two manufacturing plants – coffee and chocolate
    • 800 employees
    • 30.000 sq. m
    • Cooperation with OKIN Facility started in Feb. 2010
    • Small contract for cleaning services of the coffee plant was extended and currently we have IFM contract with an expiration date in 2017
    • Quality evaluation is assured by SLAs & KPIs
    • Mondelez had a number of suppliers for various FM services (approx. 30) + self-employed personnel
    • Too many people were allocated to managing all FM-related services
    • Over time introduction of new services (with financial benefit to the client)
    • OKIN introduced IFM scope in Mondelez factories in BG
    • Based on the IFM solution, Mondelez reduced the number of responsible people on their side
    • Technical management of buildings and equipment
    • Security Services
    • Landscaping and greenery care
    • Waste management
    • Laundry services
    • Catering services – as of Aug ‘15
    • Emergency service, mobile maintenance 24/7
    • Interior and exterior cleaning
    • Snow removal / winter service
    • Pest control
    • Occupational health and safety, fire protection
    • Internal mail service – as of Aug. ‘15
    Stop Shop (SK)

    IMMOFINANZ Services Slovensko, s.r.o.

    • Retail / Commercial parks
    • 6 Stop Shop locations
    • 31 942 sq. m of leasable area
    • 55 605 sq. m of parking area and greenery
    • Cooperation with OKIN FACILITY started on 1.1.2013
    • Contract is for 3 years with the option to extend the agreed terms for a further period
    • Quality evaluation is assured by SLA
    • No requirements for existing inventory system
    • No existing system for recording equipment and devices of individual properties
    • OKIN introduced integrated FM scope
    • OKIN provided successful consulting in the area of treatment of greenery
    • OKIN introduced PSI, Help Desk
    • Extending the number of properties after tender in 2015
    • Landscaping and greenery care
    • Technical management of buildings and equipment
    • Energy management, remote consumption monitoring
    • Waste management, environmental services
    • Occupational health and safety, fire protection
    • Interior and exterior cleaning
    • Snow removal / winter service
    • Emergency service, mobile maintenance 24/7
    • Security services including remote dispatching connection
    NIKE
    Office Depot
    Philip Morris
    Unicredit
    Leading financial institution (PL)
    • Worldwide leading company in banking segment
    • International contract through ECS and CBRE
    • Comprehensive cleaning, daily service, greenery services.
    • 4 offices in Wroclaw & 1 in Warsaw
    • Over 2000 employees
    • 35.000 sq. m
    • Cooperation with OKIN FACILITY started from 1st of January 2015
    • 55 of OKIN’s employees
    • Client was not aware of current practices of FM upmarket companies
    • Each of their 5 offices managed separately with no interactions & synergies
    • Unsatisfactory service delivery level
    • Local service provider with poor cleaning processes
    • Incorrect labor contracts avoiding statutory deductions
    • Lack of project leadership
    • Presentation of service solution applying OKIN‘s standards and merging them with required procedures
    • Deep analysis of all activities
    • Building project organization structure and communication model ensuring correct management practices
    • Project transition and process application
    • Measuring every single activity
    • Comprehensive management for all sites
    • Lowering total number of FTE enabling salaries to increase for cleaning personal
    • Motivation and productivity increase for the following services:
      • Office cleaning
      • Daily service
      • Window cleaning and deep cleaning
      • Confidential and non- confidential waste management
      • Greenery services
      • Additional technical maintenance of some devices